Garfield Show

serial animowany •



Drugi sezon serialu animowanego, stworzonego na podstawie kultowego komiksu Jima Davisa, ktorego bohaterem jest leniwy, otyły i sypiący cynicznymi bon motami kot. Jego życiowe pasje to jedzenie, spanie i oglądanie telewizji. Garfield kocha lasagne, pizzę i – nade wszystko – samego siebie. Odrazą napełniają go diety, łazienkowa waga i wszelkiego rodzaju ćwiczenia fizyczne, chociaż w swoim mniemaniu zapewnia sobie codzienną dawkę gimnastyki… oddychając! Garfield nie cierpi poniedziałkow oraz porankow, o ktorych mawia, że byłyby bardziej znośne, gdyby tylko zaczynały się… poźniej. Nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez kawy, a pierwsze chwile po przebudzeniu osładza sobie pomstowaniem na wynalazcę budzikow oraz wymyślaniem wyrafinowanych tortur, na ktore skazałby tego niegodziwca.
Garfield wiedzie wygodne życie w domu swojego właściciela – prostodusznego i nieporadnego Jona. Razem z nimi mieszka też sympatyczny, choć nie grzeszący inteligencją pies – Odie oraz cała banda zaprzyjaźnionych z Garfieldem myszy, ktore bezkarnie harcują po domu, od czasu do czasu odgrywając role w pokazowych polowaniach, inscenizowanych przez kota dla zamydlenia oczu Jonowi. Nieznośny i rozbrajający zarazem Garfield z łatwością owija sobie wszystkich wokoł palca, a jego przewrotnemu urokowi – podobnie jak jego pan – nie są w stanie oprzeć się także widzowie.
Jest to niewątpliwie zasługa niepowtarzalnego poczucia humoru tworcy Garfielda, ale Jim Davis ma też swoje własne wyjaśnienie tego fenomenu. Dla niego tak naprawdę Garfield „jest człowiekiem w kocim przebraniu”, ktory mowi i robi rzeczy, na jakie sami w głębi duszy mamy ochotę. Jak przekonuje Davis: „Jesteśmy zawstydzani, gdy za dużo jemy i śpimy, ale Garfield broni naszego prawa do podjadania tłustych pączkow czy długich popołudniowych drzemek. Na swoj sposob Garfield uwalnia nas od poczucia winy i za to go kochamy”.
Garfield po raz pierwszy pojawił się w 1978 roku, jako bohater komiksowych paskow w amerykańskich gazetach i niemal natychmiast podbił serca czytelnikow. Na początku pasek z Garfieldem ukazywał się w 41 dziennikach w Stanach Zjednoczonych, obecnie drukowany jest już przez około 2580 tytułow prasowych na całym świecie, co w 2013 roku zapewniło mu rekord Guinnessa w kategorii tego typu publikacji i dotarcie do 263 milionow czytelnikow. Ogromną popularnością cieszą się rownież książki o Garfieldzie, ktore łącznie sprzedały się już w ponad 135 milionach egzemplarzy. Garfield zawojował także świat telewizji, kina i gier wideo. Poprzednikiem „Garfield Show” był serial „Garfield” („Garfield and Friends”), powstały też liczne filmy telewizyjne i kilka kinowych. Garfield kroluje też w Internecie – jego profil na Facebooku ma prawie 12 milionow fanow, tyle samo notowanych jest miesięcznie odwiedzin na jego stronie internetowej. Samych produktow z wizerunkiem Garfielda można doliczyć się ponad 5 tysięcy.
Zakładając firmę Paws Incorporated, ktora jest właścicielem marki Garfielda, jej tworca, Jim Davis, nie przypuszczał, że rozrośnie się ona w istne kocie imperium, operujące w 111 krajach i rocznie przynoszące dochod szacowany nawet na miliard dolarow. W tym kontekście motto firmy Davisa – za ktore posłużyło jedno z powiedzeń Garfielda: „Zadbaj o kota, a kot zadba o ciebie” – nabiera zupełnie nowego znaczenia…

Komentarze